kazda maminka je mozartTato kniha není na jedno přečtení. Není snadná na čtení. Určitě nezboří žebříčky prodejnosti. Přesto, nebo možná právě proto, čtena po kapitolkách, a v ideálním případě po odstavcích, by mohla nastartovat hlubinné pozitivní změny v myslích a po nějaké době i v životech pozorných čtenářů a především čtenářek.

svobodna vule harrisNelze popřít, že si nikdo z nás nemohl před svým vlastním narozením v nějaké prodejně vybírat rodiče. Alespoň o tom dnes nic nevíme. Zrovna tak se nedá předem brilantně naplánovat, abychom se narodili do krásné vily v Praze-Dejvicích. Bezesporu ani nemáme sebemenší kontrolu nad tím genomem, kterého se nám dostalo, a „kde je v tom jaká svoboda?“ ptá se opakovaně Sam Harris v knize Svobodná vůle.

kniha_11_zariPrvní původní česká monografie, která vyvrací vládou a masmédii předkládané vysvětlení teroristických útoků z 11. září 2001 jako směšnou konspiraci. Faktograficky bohatá kniha dovozuje na základě analýzy veřejně dostupných informací, že americké zpravodajské a bezpečnostní složky o přípravách útoků věděly, úmyslně jim ale nezabránily a dokonce se na jejich realizaci nejspíš i spolupodílely. Autor vychází z důkladné znalosti oficiálních zpráv amerických vyšetřovacích orgánů, světového tisku i sekundární literatury. V jednotlivých kapitolách najdete i bohaté odjazy na zdroje informací.

zvirata_jsou_nasi_blizniNemohu sice docílit, aby všichni lidé nezabíjeli a nejedli maso zvířat, ale mohu alespoň zmírnit a umenšit jejich utrpení a smrt a zříci se sám pojídání jejich umučených a zabitých těl. Nemohu-li učiniti všecko, mohu učinit alespoň tolik, kolik právě mohu. A co mohu, to i musím.

prelom svihlikovaKniha nejpopulárnější české ekonomky, která nezastává slepý mainstreamový pohled na vývoj globální ekonomiky a má k ní řadu zásadních a přelomových výhrad. V poslední době hovoří o tomto vývoji jako o zásadním přelomu v chápaní tzv. kapitalistické reality. Ve svých úvahách používá systémového přístupu a pracuje s teorii chaosu.

Inspirující myšlenky...

Já knihy nepíšu, ale prožívám. Jsem v každém okamžiku se svým hrdinou a neustále se ptám, co by udělal on a co jeho okolí, a to se pak snažím skloubit do jednoho dějového celku. Ale pokud povaha lidí předem vymyšlenému ději neodpovídá, raději změním děj, protože nechci znásilňovat své hrdiny. Když jsem psal svou první detektivku, předem jsem si vymyslel, jak bude děj vypadat a kdo je vrahem. Jakmile jsem ale začal psát, postavy se začaly bouřit, a tak jsem to nechal na nich. Nakonec byl jako vrah odhalen někdo jiný, než jsem původně plánoval. A tohle řešení je mnohem lepší.
Vlastimil Vondruška, spisovatel a historik