born o psech 2

Albatros vydal bohatě ilustrované výbory pohádek s určitým jednotícím prvkem. Mohli jste si tedy již počíst o princích, o kočkách, o pyšných princeznách  nebo o dracích. Nejnovějším výběrem je ten O psech. A protože se říká „pes přítel člověka“ a cosi podobného se říká o knihách, mohla by se tahle knížka stát vaším kamarádem jisto jistě.


Psi a pejsci v pohádkách nejsou vyšňoření mazlíčci, nýbrž odvážní a spolehliví kamarádi.
Věrně doprovázejí prince či chudé chasníky na cestách do světa na zkušenou. Pomáhají jim udolat strašlivé draky a jiné obludy, a vysvobodit z jejich spárů půvabné princezny. Často bývají psi tři – každý umí něco výjimečného a dohromady jsou neporazitelní. Psi jsou nejen srdnatí, ale také chytří a vynalézaví. Umějí vyzrát nad hloupým vlkem i mazanou liškou. Pes je vskutku nejlepší chlupatý přítel člověka, ať už má oči jako mlýnská kola, nebo zuby jako myš. A proč s námi rád žije? Přečtěte si už sami.

born o psech 1

Dvanáct nejhezčích pohádek z celého světa o nejlepších kamarádech člověka.

Image


Některé z nich možná znáte (pohádku Hanse Christiana Andersena a Boženy Němcové), ty z ruských, slovenských, srbských, nebo italských pramenů asi ne, ale i tak se vám určitě budou líbit.

Knížka obsahuje pohádky
Křesadlo (Hans Christian Andersen)
O třech zakletých psech (Božena Němcová)
Proč žije pes s člověkem (podle ruských pramenů převyprávěli Vladislav Stanovský a Jan Vladislav)
O starém psu a vlku (podle slovenských pramenů převyprávěl František Bartoš)
Pes a datel (podle slovenských pramenů převyprávěl František Bartoš)
O Jirkovi a jeho třech psech (převyprávěl František Hrubín)
O krásné dívčině a zakletém psovi (z anglických pramenů převyprávěl Jan Vladislav)
O babičce, slepičce a věrném psovi (z italských pramenů převyprávěl Jan Vladislav)
O vlkovi a psovi (ze srbských pramenů převyprávěl Vladislav Stanovský)
O třech psech (z chorvatských pramenů převyprávěl Vladislav Stanovský)
Jak pes šil vlkovi boty (převyprávěl Oldřich Sirovátka)
Pohádka o jednom ševci, co měl dva psíky, žluté jezevčíky (Václav Říha)

kol. autorů / NEJKRÁSNĚJŠÍ POHÁDKY O PSECH / Ilustroval Adolf Born / Albatros, 2007 / 80 stran

Pohádky pro děti – nové knihy

Deoduši. Werichovy jedinečné pohádky a nedokončený Alibaba a čtyřicet loupežníků

Zajímavou knížku plnou bajek a pohádek Jana Wericha přichystalo nakladatelství Albatros pro všechny čtenáře, kteří milují ...

Pohádky z Pekelce. Pohádky plné nápadů Františka Nepila a veselých obrázků Miloslava Jágra

Knížka vynikajícího vypravěče Františka Nepila je plná moderních pohádek pro malé čtenáře. Děti se začtou do krásné ...

Duhové pohádky. O tom, jak a proč Sluníčko obarvilo svět pomocí Daniely Fisherové

Krátké pohádky Daniely Fischerové jsou hravé, inteligentní a nezvykle milé. Rozvíjejí v dětech právě fantazii hledáním ne...

Pohádky Miloše Macourka, které děti ještě neznají

Na humorných, absurdních pohádkových příbězích spisovatele Miloše Macourka (1926 – 2002) už vyrostlo několik generací če...

Exotické africké pohádky, kde nejsou hloupí Honzové, dobráčtí čerti ani šišlaví vodníci

Nevyskytují se tu hloupí Honzové, dobráčtí čerti, šišlaví vodníci, zřídka se dobývají srdce princezen. Podobně jako vš...

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism