Děti mají rády psy a často po nich touží, Děti totiž ví, že se psy mohou zažít velká dobrodružství a také se hodně naučit. V mnoha případech daleko víc jak od dospělých nebo ve škole. Objevili jsme dvě knížky pro děti s humorem tak laskavým a poučným, že ke čtení zlákají jak děti, tak rodiče.

opsu150.jpg  Ondřej Sekora: O psu vzduchoplavci

Drobné, úsměvné příběhy z pera autora Ferdy Mravence - o pejskovi Chloupkovi a žabákovi Kvákalovi,  o strašlivém konci rohlíku, housky a vánočky, o hodném hadovi, o vytrestaném lenochovi, o panence, která uměla chodit i o kouzlech skřítka Povídálka - potěší zejména malé čtenáře.

vyd. Euromedia Group-Knižní klub, 2008, 3. vydání
 sepsem150.jpg  Marcela Borgesová: Se psem je psina

Svět je rozdělen na dva tábory: na milovníky psů, co propadli kouzlu svých čtyřnohých přátel vonících psinou a nosících domů na tlapkách bláto, a na ty ostatní, lidi praktického ducha. Ti bývají ke zvířatům poněkud chladnější, či spíše odtažití. Mezi oběma samozřejmě existuje celá škála "barevných odstínů". První řeknou: "Bez psa? Nikdy!" Ti druzí zase nechápou, proč by si měli komplikovat život psem. A pak je tady ještě jedna skupina, která je názorově "v pohybu". Začíná to zpravidla slovy: "Jedeš, potvoro!" Ale zásahem osudu se někdy náhodou stane, že nějaký ten pes jim vstoupí do života proti jejich vůli. Reakce dotyčného pak často mívá podobu překvapeného povzdechu: "Jak jsem jen mohl žít bez psa!"

vyd. Euromedia Group-Knižní klub, 2008, ilustrace Rudolf Štorkán



A pokud budete mít chuť si přečíst ještě pohádky o psech, pak otočte list POHÁDKY O PSECH

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism