ceska televize nejlepsi reklama

Manipulace ČTV nebo obyčejná nedovzdělanost redaktorů a moderátorů je do očí bijící. Ať už promyšleně nebo hloupě vytvářejí často virtuální realitu polopravd, která ze skutečností nemá často nic společného. Pokud pomineme častou jasnou cenzuru informací a předkládání vyloženě lživých zpráv je tady ještě další nenápadnější cesta jak ovlivnivnit myšlení.

Proč ČT zásadně nemanipuluje s divákem objasnil radní Michal Janovec na zasedání vedení ČT a Rady ČT dne 5.2. 2015.
"Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení­ Evropské komise, která povoluje veřejnoprávní­m médií­m fungovat z poplatků nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dí­vat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení. Česká televize se na to nesmí­ dí­vat tak, jako kdyby byla součástí současného Ruska, které nikdy žádné humanistické tradice v evropském slova smyslu nemělo. To bychom museli vystoupit z Evropské unie."

Pracovníci veřejnoprávní České televize si většinou do svých pořadů zvou vhodné herce, herečky zpěváky, režiséry, novináře, politiky či úředníky k danému tématu, kteří jsou prověření ve svých názorech a tím jim pomáhají modelovat předem daný názorový výstup, který by měl pochopit i ten nejhloupější divák.
I člověk prostý, nenakažený vzděláváním, tak získává z těchto televizních nalejváren dojem, že se jedná o "moudré VIP tvory", kteří jim nejlíp poradí se záležitostmi jejich životů a jsou pak ochotněji přijmout nějaký politický nebo společenský názor. Prosťáček hned ví, co si má myslet a jak se chovat, čeho se bát. Co je správné a co ne. Naprostá většina tzv. VIP nedělá nic jiného než pomáhá shánět občany do jednoho stáda. Samozřejmě, že to není zadarmo.

Ukázky z práce České televize potvrzují jedno: Pravdy se není třeba bát, pravdu není třeba respektovat, není třeba ji překrucovat, za ni trestat či na ni dokonce reagovat – Pravdu lze ignorovat!

Příklady:


Moderátorský a žurnalistický amatérismus a naprostá arogance
moderátorky Barbory Kroužkové vůči svému hostu doc. Konvičkovi v Hyde Parku 28.1.2014, kterého asi měla asi za úkol znemožnit, ohledně jeho názorů na islám a muslimy v České republice. V pořadu, který není diskusní, ale je o názorech pozvaného hosta na dané téma, ho neustále poučovala, skákala mu do řeči, zpochybňovala jeho názory apod. Už dlouho neproběhlo v ČTV něco tak příšerného, i když host propagoval názory, které byly na hraně s otevřeným rasismem.
Více zde Hyde Park


Historická dezinformace ohledně 2.světové války 18. 9. 2014 na ČT1
Ve vysílání pořadu Studio 6 řekla moderátorka (v čase cca od 34:28 až 34:36) tyto lži:
„Polsko si připomnělo 75 let od ruské invaze, akce, která se odehrála 17. září 1939, zahájila druhou světovou válku v Evropě. Proběhla v souladu s tajnými dodatky k rusko-německému paktu.“
Moderátorka přečetla dvě zásadní dezinformace.
První je, že uvedla nesprávné/lživé datum začátku druhé světové války. Druhé propagandistické sdělení je to, že invazi do Polska v roce 1939 neprovedlo Rusko, nýbrž Sovětský svaz, šlo tedy o invazi sovětskou, nikoli ruskou.

ČTV a Déčko: Planeta YO, dětský pořad a jednoznačná manipulace s dětmi. 7.9. 2015
V pořadu na Déčku, tedy dětské televizní stanici České televize, jde o pořad, který se stal terčem široké kritiky a vyvolal vlnu kontroverze. V něm totiž dětem náctiletí moderátoři vysvětlovali, že není třeba se uprchlíků bát a že lidé, kteří jim nechtějí pomoci, jsou zlí. A to pomocí planety YO a NE.
https://www.youtube.com/watch?v=LrvJzySi87I
https://decko.ceskatelevize.cz/planeta-yo

Stoprocentní rasismus v Dobrém ránu na ČT. 11.09. 2015
„Přijdu domů, ani jsem se nepřevlík, za barákem, u bazénu, uprchlík.“ To je dvojverší, ze kterého vychází v pořadí již druhá písnička na téma uprchlické krize. Její autor, písničkář Slávek Janoušek, píseň, jejíž refrén zní „Tutti frutti ramadán“, poprvé zahrál v pátečním Dobrém ránu na České televizi a bohužel ukázal, že texty skládat opravdu neumí, zatímco moderátoři se v pozadí usmívají a kývou se do rytmu. Fakt síla...
Písnička pojednává o tom, jak se člověk vrátí z práce a najde doma na zahradě uprchlíka, jak mu „ožírá ve skleníku papriky, tutti frutti ham ham ham“. Poté se jej rozhodne ujmout, nechá jej spát v boudě a jíst z misky, tak jak to dělá jeho pes Azor. „Je to lepší, nežli chovat andulku,“ zpívá Janoušek s tím, že další uprchlíky již bude brát z útulku...

Záměrná manipulace s historickými daty

V pořadu Horizont ČT24 (26.1. 2014) je reportáž zahraničního zpravodaje Josefa Pazderky ze 70. výročí osvobození Osvětimi. Ten svoji reportáž končí slovy:
Josef Pazderka, Auschwitz, jižní Polsko.
Proč používá redaktor místo slova Osvětim německý název, který v čase existence koncentráku používali nacisté, nechápu. Chce snad Česká televize zpochybnit kdo je skutečná oběť nacistického holocastu? Neuvěřitelná podlost a překrucování faktů o druhé světové válce. V podobném duchu probíhaly další přenosy a reportáže ČTV z událostí kolem 70. výročí osvobození koncentračníhio tábora Osvětim, ve kterém ČTV zcela evidentně do velké míry pomíjela historický fakt, že Osvětim osvobodila Rudá armáda.

Hysterická cenzura proslovu prezidenta Zemana
Dne 13. listopadu 2014 pronesl na konferenci k 25. výročí podnikání v České republice Miloš Zeman tuto větu: "Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu Zdeněk Bakala, tu mnozí další." Česká televize ve zpravodajství týž den odvysílala jen: "Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu mnozí další.
Alexandr Vojta, provozovatel portálu Debatní klub, který se s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím obrátil na Českou televizi s dotazem, kdo byl autorem cenzorského zásahu do projevu prezidenta Miloše Zemana, ze kterého po slově Kožený vystřihl slovo Bakala.
Odpovídá pracovnice diváckého centra paní Miroslava Pevná: "Jsme přesvědčeni, že zveřejnění jména editora, který zasáhl do projevu prezidenta České republiky Miloše Zemana, nereflektuje požadavek na vytvoření takového pracovního prostředí, které umožní zaměstnanci kvalitní pracovní výkon“


Česká televize v září 2012 odstranila ze svého webu výsledky studentských voleb a odmítá dodržovat zákon o svobodném přístupu k informacím. Česká pirátská strana jí totiž ve čtvrtek 10. října 2012 zaslala předžalobní výzvu ve věci porušování práva na informace. Informuje Jakub Michálek z Pirátské strany.
Před krajskými volbami 2012 proběhla rozsáhlá anketa o volebních  preferencích středoškoláků starších 15 let, takzvané studentské volby.  Česká televize o průběhu studentských voleb, kterých se účastnilo přes  22 000 středoškoláků, několikrát informovala v krátké reportáži. Poté, co organizace Člověk v tísni, která výzkum organizovala, vydala  oficiální výsledky, vydala ČT zpravodajský článek, ve kterém správně  uvedla, že drtivě zvítězila Česká pirátská strana (přes 20 % hlasů),  následována TOP 09 (15 %) a DSSS (10 %). Potom zřejmě kdosi zvedl  telefon. O pět minut později byl článek smazán z webu a ve vysílání ČT už o  studentských volbách nepadla ani zmínka. Na sociálních sítích Česká televize dotazy a kritické komentáře diváků rovnou mazala. Vítejte ve světě  veřejnoprávních médií České republiky.

Celá kauza:
https://domaci.eurozpravy.cz/politika/78928-ceska-televize-dostala-ultimatum-zverejnete-cenzurovany-clanek/


Další komickým vstupem je pokus cenzurovat ČT negativní příspěvky na Facebooku:
K pořadu Herbář ČT jsme se například na Facebooku ČTV vyjádřili takto:
Opravdu příšerný pořad, nejen výběrem nevzdělaných moderátorek, ale i samotným obsahem, který je zavádějící a propaguje často neověřené či dokonce lživé informace o výživě.
Reakce ČT:
Dobrý den, děkujeme za Váš názor. Přispívejte však, prosíme, pod osobním profilem. Propagace jiných facebookových stránek, ať už jakýmkoliv způsobem, není na našich stránkách vítána. Děkujeme za pochopení.
Popravdě řečeno jsme si myseli, že veřejnoprávní televizi zajímá názor diváka. Evidentně ji ale nezajímá negativní reakce a začnou na vás okamžitě útočit. Asi si nevšimli, že Facebook je veřejný prostor a za druhé Česká televize také nevystupuje pod jménem nějakého redaktora.
Pokud jsme ale jejich pořad olajkovali nebo se vyjádřili pozitivně, nikomu profil nevadil. )) Jsou to komici!


Manipulovatelné Volby 2013
Komedie, kterou sehrála Česká televize v předvolevním období, hraničí s trestním oznámením. Evidentně na předvolební grafy nepřidávala Piráty a Svobodné. Prostě a sprostě je vynechali, jako kdyby neexsitovali. Na facebookové stránce ČT se objevil záběr z vysílání, který měl ukazovat výsledek voleb. Z ne zcela jasně pochopitelných důvodů se na něm objevuje SPOZ, která propadla s 1,51 % na samé dno, zatímco Piráty (2,66 %) ani Svobodné (2,46 %) s více procenty v něm nenajdete. Navíc všechny kritické poznámky jak na stránkách ČT nebo Facebooku postupně mazali a nakonec smazali i příspěvky, které byly nejvíc kritizované pro evidentní neobjektivnost.
O tom, že se jedná o jasnou manipulaci, která je mnohem horší jak za komunistického režimu, je dnes jasné už každému.


Umělá kauza "ty vole, Mandela",
kterou rozpoutal parlamentní tým redakce zpravodajství České televize zveřejněním záznamu soukromého rozhovoru premiéra Rusnoka, generála Picka a ministra Fischera z omylem nevypnutého ruchového mikrofonu o přestávce jednání Sněmovny (ČT24 tvrdí, že zvuk zaznamenaly mikrofony Poslanecké sněmovny... režie ČT ovšem zvuk přestávky neztlumila, naopak k zesílenému zvuku dodala prostřihy kamer), ukazuje míru neschopnosti a záštiplnosti týmu televize, která by měla plnit veřejnou službu. Místo toho se vyžívá v bulvárnosti a rozdmychávání nenávisti. Akreditace médií v Parlamentu či na vládě není nároková. Zneužívání akreditace ke šmírování a rádoby "investigacím" může vést k tomu, že Česká televize o akreditace přijde a přijde o možnost referovat o jednáních Sněmovny jinak, než komentováním oficiálního přenosu záznamu parlamentních kamer, který je na internetu. Nedivil bych se.


Matematická nedovzdělanost redaktorů ČTV
V hlavních událostech na ČT ve čtvrtek v 19.00 byl opět jeden skvost - ve sportovních zprávách. Na liště běžela informace, že za "fanoušky" dostala Sparta pokutu 120,000 Kč a Teplice pokutu 80,000. Komentátor nám sdělil, asi přečetl napsané editorem, že Sparta dostala o třetinu vyšší pokutu než Teplice.
Ve stejných zprávách jsme se dozvěděli, že se úroveň maturantů v matematice zhoršila - není co dodat.

Odpověď ČT na stižnost diváka vás však dorazí úplně:
Vážený pane B.,
děkujeme za Vámi zaslaný názor.
Velice rádi bychom Vaši připomínku předali odpovědným pracovníkům, ale 1/3 ze 120 000 je 40 000, což je navýšení částky pokuty Sparty o 1/3 oproti fotbalovému klubu z Teplic.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Zuzana Bohatová / Česká televize / Divácké centrum


Dalším geniálním matematikem v ČTV je Václav Moravec. Ve volebním studiu (26.05.2014) srovnal procenta voličů v našich Eurovolbách 2009 (28 a něco%) a 2014 (18,2) a prohlásil, že se tedy letos dostavilo k volbám o 10% méně voličů. (tož aby se Moravec vrátil na základní školu)


Normandie - přímý přenos a mistrovské překlady.
Při přímím přenosu rozhodně nešlo přehlédnout, že překladatelkou byla tato mimořádně významná vojenská operace překřtěna z krycího názvu „Overlord“ (překl. suverén; vládce) na nově nalezený název „Overload“ (překl. přetížení). Z generála Bradlyho udělala Bradleje /asi vzor Harlej/ a z německého Reichstagu vznikl Reisen… cosi. Jen tyto tři chyby svědčí o obecném vzdělání. Chtělo by to číst dvacet minut nejen dětem, ale už od dětství. Jinak se to, jak slyšno, špatně dohání. Z projevu F. Hollanda je třeba mj. vyzdvihnout, že připomenul, na rozdíl od minulých výročí, utrpení německých obyvatel, kteří nestáli na straně nacistů a též zvýraznění role Rudé armády během válečných bojů, což v minulosti též nebylo zvykem.


Sledování OH na české veřejnoprávní ČT je poučné.
Například pro kvalifikované komentátory české televize není v horách u Soči Krasnaja Poljana, ale Krásná Poljana. Těším se na další vzdělaný postřeh. Třeba Krasnaja ploščaď v Moskvě bude najednou v ČT Krásné náměstí. Taktéž může dojít k přejmenování Červené Karkulky na Krásnou Karkulku.
V několika textech českých presstitutů jsem se dočetl, že s Krasnou Poljanou je spjato jméno spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého. Je to lež. Tolstoj sice žil v Poljaně, ale v Jasné.


Naprosto nepravdivá reportáž ČTV o zaplněném stadiónu na Ukrajine.
https://www.youtube.com/watch?v=_ZsBa4mVafY#t=58


Kterak Česká televize banalizuje jadernou anihilaci Hirošimy a Nagasaki 70 let poté
Kupříkladu moderátor ČT Jakub Železný bez hnutí brvou prohlásil, že teprve jaderná anihilace dvou japonských měst přiměla Japonce ke kapitulaci a 2. válka definitivně skončila. V reportáži zed ne 6. 8. 2015, která trvala pouhé 2 minuty a 34 vteřin, dostal prostor k vyjádření téměř neznámý japonský historik Takeo Sato, který použití jaderných bomb schvaloval; aby tak byla potvrzena výchozí teze Železného. Takhle by vyvážená reportáž skutečně vypadat neměla, když si uvědomíme, kolik významných výzkumníků tuto oficiální verzi na základě pečlivého bádání odmítá. Jak to, že slovo nedostal třeba tehdejší vrchní velitel spojeneckých vojsk v Evropě a pozdější americký prezident Dwight Eisenhower, který před použitím jaderné pumy varoval a posléze tento zločin odsoudil?
Zdroj: ZDE