guerra tonio
Italský spisovatel, básník a scénárista Tonino Guerra byl autorem scénařů dnes už  kultovních filmů jako: Identifikace ženy Michelangela Antonioniho, Amarcord, Loď pluje režiséra Felliniho, Krajina v mlze, Cesta na Kythiru (nejlepší film na festivalu v Cannes 1984) režiséra Thea Angelopoula.

o labuti provaznikova
Pohádka je kategorie opravdu široká a ne jednoduchá, jak se převážně prezentuje. Asi nejvíce je pohádek na úrovni prostoduchých příběhů romantických telenovel, pohádek s chytrými dialogy a klasickým pohádkovým příběhem je ale čím dál méně. Existují ale i příběhy s pohádkovým nádechem, moudré, hluboce filosofující, který vás pohltí svou poetikou a moudrostí.

kurosawa akiro filmy dreams
Akiro Kurosawa (*23. 3. 1910 – †6. 9. 1998)  byl výjimečný umělec, scénarista, filmař, který oslovuje dodnes svými filmy celý svět. Ve filmu prošel černobílé období, barvu i digitální kvalitu, ale vždy jeho filmy dostávaly prestižní světové ceny. Za celoživotní dílo dostal japonský režisér a scénarista Oskara.

bitter lake curtis
Přední dokumentarista BBC Adam Curtis vysvětluje ve svém vynikajícím dokumentu Bitter Lake (2015), proč a jak vznikl islámský fundamentalismus a kdo za to nese především vinu. Proč dnes ztratilo absolutně smysl to, co nám politikové a jejich hlásné mediální trouby říkají.

allen woody filmmaker
Minimálně na první podívání nepůsobí publikace (většího formátu) od Jasona Baileyho tak docela seriózním dojem. Vypadá až bulvárně, ale omyl; kniha to není vůbec špatná. Jmenuje se Filmový génius Woody Allen. Kompletní průvodce tvorbou, a jestliže sčítám správně, jedná se v češtině o šestou publikace o dotyčném režisérovi, scenáristovi, spisovateli a herci.

Inspirující myšlenky...

Postavení ženy se vyznačuje tím, že žena, která je jako každá lidská bytost autonomní svobodou, objevuje sama sebe a hledá se ve světě, kde ji muži nutí pokládat se za tu Druhou a chtějí z ní udělat objekt, odsoudit ji na imanence, protože její transcendence se stále překračuje jiným podstatným a suverénním vědomím. Dramatem ženy je konflikt mezi základním požadavkem každého subjektu, který se vždy pokládá za podstatný, a požadavky situace, která z ní dělá nepodstatnou bytost. Jak se může žena v daných podmínkách stát lidskou bytostí? Které cesty jsou pro ni otevřené a které naopak vedou do slepé uličky? Jak dosáhnout nezávislosti v závislosti? Jaké okolnosti omezují svobodu ženy, a může je překonat? To jsou základní otázky, které chceme objasnit. To značí, že přemýšlela o možnosti jedince, nebudeme je měřit pojmy štěstí, ale svobody.
Simone de Beauvoir, Druhé pohlaví