prochazkova iva spisovatelka

Jde dokonce o jedenáctou zvukovou knihu, která v Liberci vznikla. Křtiny měly být jako vždy doprovodným programem jubilejního 10. ročníku Veletrhu dětské knihy. Ten se však pro nezájem politiků o vzdělávání dětí neuskutečnil. Díky Nadačnímu fondu Českého rozhlasu ze sbírky Světluška se knížku podařilo nahrát a tak může putovat do škol a knihoven.


Na knížce, které je zatím 250 ks, se podílelo 12 dětí z libereckých a frýdlantských škol a tři herci divadla F.X. Šaldy. Za celým projektem stojí také liberecká ředitelka Krajské vědecké knihovny Dagmar Helšusová, která mimo jiné aktivně a neúnavně propaguje čtení u dětí po dlouhá léta.

O čem je kniha:
Román Soví zpěv (1999, 2006), který vychází v reedici, je zajímavým prozaickým experimentem s prvky antiutopie. Monology a snové vize hlavního hrdiny se v něm střídají s dialogy postav, deníkovými záznamy a publicistickými komentáři, jejichž koloběh posouvá děj k blížící se kolizi, k novodobé potopě. Více zde Iva Procházková a Soví zpěv o velké povodni v nás

{audio}https://media.rozhlas.cz/_audio/02611847.mp3{/audio}
Ukázka z audioknihy


Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism