cmary450.jpgRádi vystřihujete, vybarvujete, luštíte a řešíte různé hříčky, hádanky a rébusy? Pak si určitě nenechte ujít dva nové hrací sešity Čmáry fáry, které celé sestavila a nakreslila Vlasta Baránková a vydalo nakladatelství Jan Melvil publishing.

V prvním sešitě najdete 55 hříček a omalovánek pro předškoláky i malé školáky. Jde o pečlivě sestavený soubor hádanek, omalovánek, dokreslovaček a jiných hříček, které zábavnou formou rozvíjejí schopnosti, ale i estetické cítění a výtvarné dovednosti dětí na prahu školní docházky. Druhý sešit je plný vystřihovacích hříček. Zábavné vystřihovánky rozvíjejí šikovnost, fantazii i logické myšlení. Půvabné zpracování Vlasty Baránkové, známé ilustrátorky, je zárukou, že vkus dítěte bude veden ke kultivovanosti a kreativitě.

V obou sešitech, které jsou určeny pro děti ve věku 5–7 let,  se střídají barevné a černobílé strany.

Vlasta Baránková
ČMÁRY FÁRY I. a II.
Vydal Jan Melvil publishing, 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism