novotna_anna Anna Novotná (*24. 7. 1959, Vysoké Mýto)

spisovatelka, redaktorka,

Studia -1984 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, obor čeština a psychologie, PhDr.
Profesionální orientace 1985-89 nakladatelská redaktorka, od 1989 nezávislá redaktorka, spisovatelka, editorka

Ocenění                   
Suk 2005 Cena učitelů za přínos k rozvoji dětského čtenářství za knihu Opera nás baví
Zlatá stuha 2005 nominace v kategorii Literatura faktu a populárně naučná literatura za knihu Opera nás baví
Suk 2008 Cena ministra školství, mládeže a tělovýchovy za přínos k rozvoji dětského čtenářství za knihu Divadlo nás baví
Zlatá stuha 2008 nominace za literární část knihy Divadlo nás baví

Řady článků pro noviny a časopisy  Taneční listy, Scéna, Javisko, Amatérská scéna, Golem, Úspěch, Elle, Bydlíme, Domov, Bydlení a další.
Aktuální noviny při příležitosti divadelních festivalů.

Redakční práce na desítkách knih pro nakladatelství Aventinum, Mustang, Knižní klub, Práh, Grada Publishing

Spoluautorka námětu a scénáře pro Českou televizi CVZP seriálu Opera nás baví (2009).

Spoluautorka knih  
Skupinová psychoterapie psychotiků a osob s těžším somatickým postižením. Praha, Avicenum 1989
Enrique Buenaventura a nové kolumbijské divadlo. H+H 1992
Czech for You III. Praha, Angličtina Expres 1992
Bridging the Gap. Praha, Prognosis 1994
Opera nás baví.  Praha, Práh 2005

Autorka knih            
W. A. Mozart: Moji Pražané mi rozumějí, Fun Explosive 2006
Divadlo nás baví, Praha, Práh 2008
Balet nás baví, Práh, 2010
Kdo jinému jámu kopá. 2013
Kdo se směje naposled, 2016

Myšlenky z knih

Teď nemám v úmyslu říci, že mýlit se je to samé jako být kreativní. Víme, že když nejste připraveni se mýlit, nikdy nepřijdete s ničím originálním. A v době, když děti dospívají, většina z nich tuto schopnost ztratila. Jsou vyděšeni možností vlastního omylu a takto to chodí ve firmách, stigmatizujeme chyby. A my dnes provozujeme národní vzdělávací systémy, kde to nejhorší, co můžete udělat, je chyba. Výsledkem je, že odnaučíme lidi jejich kreativitě. Picasso jednou řekl, že všechny děti se rodí jako umělci. Problém je zůstat umělcem během dospívání. Hluboce věřím tomu, že nedospíváme do kreativity, my ji dospíváním ztrácíme, nebo spíše, jsme jí odnaučeni.
Ken Robinson