karpianus150x

Ladislav Karpianus (*21. 1. 1985, Plzeň)

spisovatel, scenárista, novinář

Narodil se v Plzni, ale po třech letech se přestěhoval nebo spíš “byl přestěhován” svými rodiči do Mariánských Lázní, kde žije přechodně dodnes. V Plzni vystudoval obor Technické lyceum na Střední průmyslové škole elektrotechnické, ale poté se přestěhoval do Prahy, kde získal bakalářský diplom v oboru Tvůrčího psaní na Literární akademii Josefa Škvoreckého a kam dosud dochází na navazující magisterské studium.
Je zakladatelem a bývalým šéfredaktorem kulturního portálu NeKultura.cz, a organizátorem dříve pořádaných NeKulturních večerů, literárním recenzentem kulturní rubriky Deníku a externím redaktorem literárního občasníku Rukopis.

Je spoluautorem úspěšné sbírky hororů pro děti Zuby nehty a sbírky dobrodružných příběhů Tisíc jizev, které vyšly v nakladatelství Albatros. Stejně tak je spoluautorem sbírky detektivních povídek Ruce vzhůru, která má vyjít v nakladatelství Knižní klub.

V nakladatelství Albatros také sestavil a převyprávěl pro děti výbor textů literárních klasiků s názvem Velká kniha neobyčejných zvířat. V příštím roce mají ve stejném nakladatelství vyjít hned dva jeho autorské počiny. Pohádka pro děti s názvem Kryštofův Vzdušný zámek a novela pro dospělé s názvem ProDělej!.
Zároveň se podílí jako placový scenárista na sitcomu Comeback, který vysílá TV NOVA, a nyní píše scénáře nového dětského seriálu pro ČT.

Bibliografie:

Zuby nehty (2007)
Tisíc jizev (2008)
Velká kniha neobyčejných zvířat (2009)

Kryštofův vzdušný zámek (2010)

Inspirující myšlenky...

Podíváme-li se kdekoli do historie veřejného školství a povinné školní docházky, najdeme u kořene ani ne tak mylný altruismus, jako spíše vědomou snahu vytvořit z lidí takovou masu, jakou si přály politické elity. Tvrdohlavé menšiny měly být donuceny splynout s většinovou masou. Všem občanům měly být neustále vštěpovány občanské povinnosti, které vždy zahrnovaly poslušnost státnímu aparátu. Ovšem, jestliže má být masa obyvatelstva vzdělávána ve státních školách, jak by se mohly státní školy nestat mocným nástrojem pro hlásání poslušnosti státním autoritám?
Murray N. Rothbard