muller_karel150.jpg

 

Karel  Müller (*12. 12. 1899, Praha - †17. 5. 1977, Praha)

malíř, ilustrátor, grafik

člen Hollaru
Vystudoval AVU v Praze u Maxe Švabinského, působil jako pedagog na různých školách.

Bibliografie:

Garfová A. - Kučijak P.: Altajské pohádky, 1947
Keller Gottfried – Kornelová Marie: Kocourek Sklíčko a Sova Pálenka, 1947
Kubín Josef Štefan: Divoké přeháňky, 1948
Kubín Josef Štefan: Lopuchy a růže, 1950
Němcová Božena: Dobří lidé, 1950
Neruda Jan: Povídky malostranské, 1950
Němcová Božena: Chyže pod horami, 1950
Neruda Jan: Za národ a lidstvo celé, 1951
Müller Karel, katalog, 1951
Čechov Anton Pavlovič: Povídky, 1952
Hrubín František: Hrajte si s námi, 1953
Závada Vilém: Mám rád svou maminku, 1954
Puškin Alexandr Sergejevič: Výbor z díla, 1955
Alda Jan: Zlatou Prahou stověžatou, 1956
Vrchlická Eva: Básník s dětskýma očima, 1956
Mörike Eduard: Mozartova cesta do Prahy, 1956
Jirásek Alois: Filosofská historie, 1958
Morávek Jan: Děda zdravíčko, 1958
Malostranské motivy v obrazech Karla Müllera, katalog, 1959
Jirásek Alois: Záhořanský hon, 1960
Jirásek Alois: Poklad, 1962
Vrchlická Eva: Sestry, 1965
Twain Mark: Princ a chuďas, 1968
Bronte Charlotte: Jane Eyre, 1970
Slach Miroslav: Dostavník z Výmaru, 1970
Čech Svatopluk: Ve stínu lípy, 1973
Linke Arno: Uprostřed století, 1975
Hiderks-Kutscherová Rotraut: Malý Wolfgang Amadeus, 1975
Langr Antonín: Pustrpalkovo putování a jeho staletá cesta za pražským divadlem, 1977
Neff Vladimír: Třináctá komnata, 1979
Kožík František: Miláček národa, 1982
Kovářík Vladimír: Otec české Thálie, 1983

muller450.jpg




Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism