kadlec150.jpg
Pavel Kadlec
(*22. 9. 1977, Humpolec)

Rád se při kreslení vracím do dětských let, kdy mě strašily knížky jako Čaroděj ze země Ozz nebo Erbenova Kytice. Proto možná některé postavy vypadají na první pohled záhadně a tajuplně. Linoryty do Katčiny knížky vznikaly dlouhou a spletitou cestou. Chtěl jsem děti pobavit, a tak jsem komiksovým způsobem rozložil děj jednotlivých příběhů do panoramatických scén. Byl jsem přesvědčený o smyslu práce, která v sobě nese odkaz na středověké rytiny, váchalovské exprese i postmoderní obrozence linorytu. Při práci mi po papíře občas přeběhla má dvacetiletá želva Jůlie.

Narodil se a vyrůstal v Humpolci na Vysočině. V Praze žije devět let a po studiu na Vyšší odborné škole grafické a civilní službě v táborském šermířském sdružení pracuje jako počítačový grafik.
V současnosti studuje na UTB ve Zlíně v oboru grafický design. Jeho linoryty z knihy David, Nik a kouzelný cylindr byly již několikrát vystavovány doma i v zahraničí – naposledy na Bibianě 2005 v Bratislavě. Knížek je nakonec kromě nákladu v nakladatelství Meander ještě dvacet kusů doma vyrobených. Želvu Jůlii, o které tu je řeč, už Pavel chová patnáct let. Kdyby neměl tolik koníčků, zvládnul by možná knížek víc, ale uznejte sami: Není lepší si občas místo povinností zaletět třeba do Měsíčního království plného nočních strašidel?

certicek450_1.jpg

kadlec2_300.jpg

kadlec1_300.jpg


Myšlenky z knih

Tam, kde ještě před stoletím plápolaly ohně a žena byla dobývána zdlouhavým namlouváním či umným flamengem či fandangem, stojí dnes a bortí se mrakodrapy na knoflíky. Smysly člověka se změnily, smysly, které mu příroda přisoudila a tvářela je statisíce let. Nikdo nikomu nepodá ruku, nikdo se nikomu nepodívá do očí, nic neplatí. Podání ruky, které bylo smlouvou, se zlehčilo a zpohodlnělo v papír, který se hodí do kamen.
Ivan Diviš: Teorie spolehlivosti