duskova helena

Helena Dušková
(*1966)

1991-97 studium na VŠUP, Ateliér filmové a televizní grafiky
1998-2005 odborná asistentka v tomtéž ateliéru

Filmografie:
1996 Sněhulák, 6min., animovaný klip pro skupinu Sto zvířat
1997 Klíště, 7min.autorský anim. film (diplomová práce)
2000 Aktualita, 10min., animovaný úvodník k filmu J. Hřebejka Musíme si pomáhat, výtvarník P. Reisenauer
2002 Moonlight, 7min., autorský animovaný film
2002-2004 Oštrozok, výtvarnice animovaného 14 dílného Večerníčku, rež. J. Miška

Zabývám se hlavně animovaným filmem, který má blízko i k ilustraci. Příležitostně kreslím pro děti, ale Lenoši a rváči z Kloboukova jsou prvním knižním titulem, který jsem ilustrovala. Z dětské ilustrace mám ráda naše klasiky, jako např. Seydla nebo Mikulku,  Šalamouna a jeho žáky, také Indiány kmene Hopi a o prázdninách jsem v Británii  objevila jednu bláznivou barevnou knížku od Debbie Harter, tak to je můj poslední favorit.
Nyní připravuji  krátké příběhy ze života "počítačové havěti" uvnitř počítače a těším se, že z nich udělám knížku pro děti nebo animovaný film.

lenosi_rvaci250.jpg

 

 


Inspirující myšlenky...

Postavení ženy se vyznačuje tím, že žena, která je jako každá lidská bytost autonomní svobodou, objevuje sama sebe a hledá se ve světě, kde ji muži nutí pokládat se za tu Druhou a chtějí z ní udělat objekt, odsoudit ji na imanence, protože její transcendence se stále překračuje jiným podstatným a suverénním vědomím. Dramatem ženy je konflikt mezi základním požadavkem každého subjektu, který se vždy pokládá za podstatný, a požadavky situace, která z ní dělá nepodstatnou bytost. Jak se může žena v daných podmínkách stát lidskou bytostí? Které cesty jsou pro ni otevřené a které naopak vedou do slepé uličky? Jak dosáhnout nezávislosti v závislosti? Jaké okolnosti omezují svobodu ženy, a může je překonat? To jsou základní otázky, které chceme objasnit. To značí, že přemýšlela o možnosti jedince, nebudeme je měřit pojmy štěstí, ale svobody.
Simone de Beauvoir, Druhé pohlaví